حضور 5 فیلم کوتاه در مرحله نهایی جشنواره تولیدات استانی


رييس حوزه هنری استان اصفهان گفت: اصفهان با 51 اثر در مرحله نهایی جشنواره تولیدات حضور خواهد یافت.
به گزارش كميته اطلاع رساني و تبليغات سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هاي هنري، سید مهدی سیدین نیا با بيان اين مطلب افزود: بسیاری از اساتید و هنرمندان اصفهان در رشته های مختلف استقبال بسیار خوبی از سومین جشنواره تولیدات مراکز استانی داشتند و به همین دلیل هنرمندان حوزه هنری استان اصفهان با ارائه 194 اثر هنري در بخش های مختلف در این جشنواره حضور یافتند و این مرکز آثار خود را در 7 بخش به جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ارسال نمود.
وي با اشاره به آثار ارسال شده از سوي هنرمندان حوزه هنري استان اصفهان اظهارداشت: در بخش هنرهاي تجسمي 134 اثر، در بخش تازه های نشر و پژوهش 30 اثر ، در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری7 اثر ، در بخش موسیقي 7 اثر ، در بخش نمایش 2 اثر ، در بخش هنرهای تصویری 13 اثر و دربخش رسانه های دیجیتال 1 اثر به این جشنواره ارائه شد.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان حضور هنرمندان اصفهاني را در بخش هنرهاي تجسمی خوب ارزیابی كرد و گفت: با توجه به استقبال خوب هنرمندان رشته های مختلف برای شرکت در این جشنواره به ویژه در بخش هنرهای تجسمی از اصفهان 47 اثر به این جشنواره راه یافته است که این آثار در رشته های گرافیک ، نگارگری، تذهیب، نقاشی خط، تصویرسازی ، عکس ، حجم، نقش برجسته، طراحی، کاریکاتور، خوشنویسی ، نقاشی خط به مرحله نهایی جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری رسیده اند.
سيدين نيا ادامه داد: با توجه به آثار ارسالی در بخش تجسمی بیشترین تعداد آثار راه یافته به بخش نهایی در رشته های کاریکاتور(14 اثر) و خوشنویسی (13 اثر) بوده است. كه این آثار از تولیدات هنرمندان هنرهای تجسمی استان اصفهان از سال 1387 تا 1390 می باشد که بهترین آثار تولیدی این سالها پس از انتخاب توسط مدیران خانه های مختلف در حوزه هنری استان اصفهان برای حضور در جشنواره تولیدات ارسال شده اند. در این دوره از جشنواره شاهد حضور بسیاری از آثار اساتید برجسته و هنرمندان مطرح اصفهان در رشته های مختلف هنرهای تجسمی هستیم.
در پايان خاطرنشان كرد : در بخش هنرهای تصویری نیز4 اثر ( دو انیمیشن و دو داستانی ) شامل انیمیشن های"مرمت" و "ناشناخته" و فیلم های داستانی " تنگ " و "خطوط فرضی " به بخش نهایی راه یافتند.



قسمت نظرات غیر فعال میباشد

یادداشت روز


وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است

برای برپایی کیفی‎تر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمی‎دهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانه‎ای مرکزی به‎صورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دوره‎های مختلف جشنواره به‎طور فعال‎تری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاه‎های توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان می‎شود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.

بسیاری از از آثار راه‎یافته به چنین جشنواره‎هایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آن‎ها به جشنواره‎های مختلف راه یافته‎اند، درحالی که می‎توان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاست‎گذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنواره‎ها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار می‎کند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیق‎تر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.

تناسب آثار با ماموریت‎های محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاک‎ها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاست‎ها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیبایی‎شناسی ارزیابی و داوری می‎شوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و به‎واسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استان‎ها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.

کشف استعدادهای جوان و هدایت آن‎ها مهمترین رسالت جشنواره‎های هنری است. اگر برپایی این جشنواره‎ها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر به‎منزله یک کار نمایشی است، اما اگر به‎صورت کیفی‎تر و دائمی‎تر باشد، می‎توان استعدادهای زیادی را در تمام حوزه‎های مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.

 

تولیدات مراکز استان


مصاحبه و گفتگو


گالری تصاویر


فراخوان جشنواره